Eerste dag in the USA

15 juli 2013 - Burlingame, California, Verenigde Staten

Na een vliegreis waar geen eind aan leek te komen landde we dan eindelijk in Oakland, vlak bij San Francisco. Daarna maakte ik al snel kennis met mijn reisleider Derk en mijn reisgenoten. Deze dag was vrij te besteden en ik ben naar San Franciso gegaan, naar Pier 39. Normaal gesproken ligt het daar vol met zeeleeuwen, behalve vandaag natuurlijk. Wel heb ik Alcatraz van een afstand kunnen zien. Daarna ben langs de andere pieren gelopen en ben uiteindelijk de belangrijkste straat van San Francisco opgelopen: Market Street. De straat, net als alle straten daar, zijn breed en omgeven door flatgebouwen die de hele dag voor schaduw zorgeb. Wat meteen opviel is dat daar meer mompelende zwervers rond wandelen dan je in Nederland in de rest van je leven tegen komt. Voor de rest zijn de mensen hier vriendelijk en willen graag even met je praten als je hen naar de weg vraagt of om hulp vraagt omdat je hun ticketmachines niet begrijpt.
Vanaf Market Street heb ik de BART (een soort metro, maar net even anders) en daarna een shuttle bus genomen om weer bij het hotel Red Roof Inn te komen waar ik zometeen in mijn queen sized bed ga slapen.

Het weer valt een beetje tegen, maar het blijkt normaal te zijn dat San Francisco in de zomer kouder is vanwege een luchtstroming vanaf zee. De beste tijd om naar San Franciso te gaan is in oktober. Maar volgens mijn reisleider hoef ik me over het weer geen zorgen te maken; het wordt alleen maar warmer, zeker richting Las Vegas
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ian:
    15 juli 2013
    Hey Kim, ziet er gaaf uit ^^

Keep us all up to date. en natuurlijk veel plezier ;)
  2. Cees:
    17 juli 2013
    Hallo Kim, je kent mij niet maar ik stuitte toevoelliag op jij reisblog op het net. Wij zijn 2 weken geleden teruggekomen uit de states van dezelfde reis die jij nu aan het maken bent. En met dezelfde reisleider Derk! Het was een erg leuke reis, veel gezien dus ik wens je nog heel veel plezier. Doe de groeten aan Derk! (van de bandana man)
  3. Kim Strangmann:
    20 juli 2013
    Hallo Cees! Wat een toeval! Ik heb het in ieder geval enorm naar mijn zin
    Derk zegt trouwens dat je de groeten terug moet hebben.