The Good, the Bad and the Pretty

24 juli 2013 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Na deze dag komen we steeds meer in de bewoonde wereld. We zijn de dag begonnen met een bezoek aan de laatste canyon van de reis: Oak Creek Canyon. Elke canyon heeft zijn eigen karakter, zoals de naam doet vermoeden is deze meer groen. Vanaf Oak Creek Canyon zijn we de weg verder gevolgd naar het stadje Sedona, omgeven door rode rotsformaties die in fel contrast waren met al het groen er omheen.

Naar mate we de weg volgden werd het landschap weer meer dor. In de middag stopten we bij Montezuma's Castle. Niet bepaald een kasteel. Het is een klein dorp dat zo een 700 jaar geleden door de indianen is gemaakt in de rotsen. Erg interesant om te zien. Daarna heb ik nog de moderne indianen gezien. Het is in Amerika illigaal om te gokken, maar op de reservaten mag het wel. Dus voor inkomsten hebben de stammen daar een casino gebouwd. Hier heb ik een echte milkshake gedronken en toen was het tijd om verder te gaan richting Scottsdale. Hier in de buurt zijn veel cactussen. Dit soort word ongeveer 200 jaar oud en sommigen hebben een hoogte van 4 meter.

Nu zit ik in de luxe kamer van het resort Cottonwoods in Scottsdale, verbrand door mijn reis door de woestijn, maar erg voldaan. Morgen weer terug naar de kust.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ina&Rob:
    24 juli 2013
    Zozo alweer onderweg naar de Pacific, je hebt al heel wat mijltjes achter de rug meid, en ook nu zal de weg naar San Diego lang zijn. Hopelijk ga je het tot aan Los wat rustiger aan doen, maar wat een belevenissen he, die condors hebben wij ook gezien en grappig dat je ook naar Sedona geweest bent, daar hadden wij een leuke camping. Je busreis door Monument Valley is ook onvergetelijk, gelukkig is het niet gaan regenen toen die Navajo begon te zingen. Ina was zojuist aan het whatsappen met Iris in Moskou, ze is daar met haar jaarclub (10 meiden) en hebben vanavond een stretched limosine gehuurd om te stappen, van het gebeurde in het westen naar from russia with love zullen we maar zeggen, Kim nog veel plezier aan de kust.